FOLLOW US   

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ/

ΑΡΧΕΙΟ

ΝΤΟΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ REPRESENTATION

Outset Χορηγία

17/04/2019 - 25/05/2019

photo | Dora Economou
Δάσος μπαμπού, Ουσούκι, Ιαπωνία. Φωτο: Ντόρα Οικονόμου. Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος & Radio Athènes

DETAILS

ΝΤΟΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ REPRESENTATION

17/04/2019 - 25/05/2019

Radio Athènes

ΕΓΚΑΙΝΙΑ
Τετάρτη 17 Απριλίου, 19:30

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Τετάρτη 4-8μμ
Σάββατο 1-5μμ
και με ραντεβού

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
radioathenes.org

Για το κλείσιμο της έκθεσής της ‘Representation’

η Ντόρα Οικονόμου δείχνει διαφάνειες (slides), μιλάει για τα ταξίδια της στην Ταιλάνδη, την Καμπότζη και την Ιαπωνία

Δευτέρα 27 Μαΐου, 8:30 μμ


Add to calendar  

 Ενημέρωση Τύπου

“Αυτήν την εποχή του χρόνου κλαδεύουν τα δέντρα της πόλης και συγκεντρώνουν τα κλαδιά σε ντάνες στα πεζοδρόμια. Αυτά τα δεμάτια μου φέρνουν στο μυαλό τη σκηνή από το Γύρο του Κόσμου σε 80 Μέρες όταν ο Πασπαρτού πηδάει μέσα στην πυρά και σώζει την Ινδή πριγκίπισσα την οποία ετοιμάζονται να κάψουν μαζί με το νεκρό σύζυγό της. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω διαβάσει Βερν (είναι απ’ αυτά που πρέπει να τα κάνεις στην ώρα τους). Τις ιστορίες τις ξέρω από κινούμενα σχέδια και ταινίες. Χθες όμως βρήκα ένα pdf και κάθισα και το χάζεψα λίγο. Βρήκα μεγάλο ενδιαφέρον και σε συνάρτηση μάλιστα με τις πρόσφατες βόλτες στο V&A, το Λούβρο, το Βρετανικό, κτλ (και απολαυστικούς τίτλους όπως αυτός του κεφαλαίου 14: ‘Οπου ο Φιλέας Φογκ κατεβαίνει όλη την υπέροχη κοιλάδα του Γάγγη, χωρίς να την δει καθόλου). Και μια ακόμη αναφορά: το στρώμα από ξερές πευκοβελόνες που σχηματίζεται κάτω απ’ το δέντρο λέγεται “πούσι”. Πούσι επίσης είναι η ομίχλη, μια λέξη που μου είναι οικία λόγω του δημοφιλούς δίσκου με τα μελοποιημένα ποιήματα του Νίκου Καββαδία”. -Nτόρα Οικονόμου, Μάρτιος 2019 Ένα χωρικό έργο. Που αναπαριστά κάτι. Η μορφή του προέρχεται από τον φυσικό κόσμο. Κάτι άμεσο τοποθετείται προκειμένου να προκύψει κάτι έμμεσο. Μια απόδοση, μια απαγωγή, μια μεταμόρφωση; Επίσης, ήχοι θραύσης. Το Radio Athènes είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την πρώτη συνεργασία του με την καλλιτέχνιδα. Με την υποστήριξη του Outset Greece.

Για το κλείσιμο της έκθεσής της ‘Representation’ η Ντόρα Οικονόμου δείχνει διαφάνειες (slides), μιλάει για τα ταξίδια της στην Ταιλάνδη, την Καμπότζη και την Ιαπωνία

Δευτέρα 27 Μαΐου, 8:30 μμ

Την περασμένη Άνοιξη έκανα ένα μεγάλο ταξίδι στην Ανατολή. Ξεκίνησα από την Ταϊλάνδη όπου τον τελευταίο καιρό ζει και εργάζεται ο αδερφός μου, πέρασα στην Καμπότζη για να δω τους ναούς της Ανγκόρ και συνέχισα προς την Ιαπωνία την οποία διέσχισα με τρένο από το Νότο προς το Βορρά. Ήταν η δεύτερή μου φορά στην Ιαπωνία, είχα επισκεφτεί το Τόκιο και το Κιότο την Άνοιξη του 2016, έψαξα για το Φούτζι και είδα μερικούς περίφημους βραχόκηπους. Είχα πάει απροετοίμαστη, χωρίς smartphone και μεγάλο μέρος του ταξιδιού το πέρασα ψάχνοντας την έξοδο από το σταθμό του μετρό. Αυτή τη φορά προετοίμασα το ταξίδι όπως θα προετοίμαζα ένα έργο. Έκανα μια λίστα με αναφορές και προορισμούς έχοντας ως γνώμονα την ιδέα του Ηφαιστείου, κυριολεκτικά ή μεταφορικά. (Για παράδειγμα, σημείωσα τον Ναό Έραγουαν στην Μπανγκόκ, όπου φιλοξενείται το άγαλμα της θεότητας με τα τέσσερα πρόσωπα η οποία απαντάει στις προσευχές και όπου το 2015 εξερράγη μία βόμβα με πολλά θύματα. Τα αφιερώματα 1000 οριγκάμι γερανών στο Μνημείο Ειρήνης στην Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι. Τους πέτρινους Βούδες στο Ουσούκι σκαλισμένους σε μαλακό ηφαιστειακό πέτρωμα από το βουνό Άσο. Τον ήλιο να ανατέλλει μέσα απ’ τον Ειρηνικό, κτλ.)

Σχεδίασα στο χαρτί μια διαδρομή συνδέοντας μεταξύ τους σημεία τα οποία προέκυψαν συγκρίνοντας και συνδυάζοντας δρομολόγια αεροπλάνων και τρένων, προβλέψεις του google maps, υποδείξεις του trip advisor, προσφορές ξενοδοχείων και ξεκίνησα να δω αν θα βγει. Πήρα μαζί μου την αναλογική κάμερα που έχω απ’ τον πατέρα μου (την οποία είχε αγοράσει στην Ιαπωνία το 70 όταν επισκέφτηκε την Διεθνή έκθεση στην Όσακα) και τράβηξα σλάιντ από τα αξιοθέατα. Στη διάρκεια του πρώτου ταξιδιού στην Ιαπωνία, γνώρισα περιστασιακά κάποιους Ιάπωνες τους οποίους έκανα φίλους στο Instagram. Στη διάρκεια του πρόσφατου ταξιδιού, έτυχε μερικές φορές να βρεθώ σε ένα μέρος από το οποίο είχα δει ποστ νωρίτερα την ίδια μέρα. Λόγω του πολύ στριμωγμένου και όχι πολύ ρεαλιστικού προγράμματος το οποίο είχα επινοήσει στο χαρτί, πολλές φορές έφτασα στον προορισμό μου μετά το κλείσιμο και λίγο πριν πέσει το φως. Στην Καμακούρα, κατάφερα να τραβήξω μόνο ένα υποφωτισμένο σλάιντ από το κεφάλι του Μεγάλου Βούδα να προεξέχει πάνω από την κλειστή πύλη. Ευτυχώς, κάποιος είχε νωρίτερα ποστάρει λεπτομέρειες από το άγαλμα, έτσι θεωρώ ότι κι εγώ τον είδα.

Σύντροφός μου σε αυτό το ταξίδι ήταν οι “Ιστορίες Φαντασμάτων από την Ιαπωνία” του Λευκάδιου Χερν. Από εκεί παραθέτω: “Υπάρχουν παλιές παράξενες γιαπωνέζικες δοξασίες για τη μαγική αποτελεσματικότητα μιας συγκεκριμένης πνευματικής διαδικασίας που υποδηλώνεται, αλλά δεν περιγράφεται ξεκάθαρα, με το ρήμα ναζοράερου. Η ίδια η λέξη δε μπορεί να αποδοθεί επαρκώς με καμία αντίστοιχη αγγλική. Τυπικές ερμηνείες του ναζοράερου, σύμφωνα με τα λεξικά, είναι ‘να μιμείσαι’, ‘να συγκρίνεις’, ‘να παρομοιάζεις’, αλλά η εσωτερική σημασία είναι να αντικαθιστάς στη φαντασία ένα αντικείμενο ή πράξη με ένα άλλο, ώστε να επιφέρεις κάποιο μαγικό ή θαυμαστό αποτέλεσμα.” —Ντὀρα Οικονόμου, Μάιος 2019

Radio Athènes

Πετράκη 15

Αθήνα


Radio Athènes,

Radio Athènes, Petraki, Athens, Greece

YOU MAY ALSO LIKE